11 maja 2018
Szkolenia budzą świadomość

Czy szkolenia są naprawdę potrzebne? To jedno z częstszych pytań, nierzadko niezwerbalizowanych i nieświadomych. Przecież każdy z nas ma poczucie wszelkiego zrozumienia otaczającej go rzeczywistości biznesowej. Prawda?

A jednak często sięgamy do dobrodziejstw inicjatyw szkoleniowych, jak do tajemnego eliksiru, lekarstwa na codzienne zmagania, czarodziejskiej różdżki. W takim razie, w oparciu o jakie oczekiwania decydujemy się uczestniczyć w warsztatach, prelekcjach i wszelkiej maści konsultacjach?

Odpowiedź wydaje się nazbyt oczywista, aby zwiększyć swoją skuteczność i to niezależnie od zajmowanego stanowiska w organizacji. Trudno dyskutować z faktem, iż szkolenia, zwłaszcza te „dobre”, mają swój unikalny charakter. Nie ze względu na zakres merytoryczny ale na specyficzny model kształtowania poszczególnych postaw i przekonań. Dobrze zamodelowana przez trenera płaszczyzna porozumienia, tworzy niepowtarzalne środowisko, w którym wyostrzona percepcja uczestników pozwala doświadczyć szerszych perspektyw kreowania biznesu.

Nieporozumieniem jest przekonanie, iż wystarczy wiedzieć „jak”?

Doskonalenie kompetencji, poszerzanie wiedzy jest ważne, bo kształtuje sposób myślenia, ale czy pozwala nam odpowiednio reagować i dostosowywać zachowanie do konkretnej sytuacji? Z pełnym poczuciem odpowiedzialności, odpowiem, że nie. Spróbuj opowiedzieć znajomemu fascynującą historię, naszpikowaną faktami i doświadczeniem autora. Następnie zaproponuj aby morał tej opowieści stał się dla niego drogowskazem postępowania. W rezultacie nie oczekuj zbyt wiele. Poza chwilowym zachwytem i szacunkiem dla Twojej osoby, nic się nie zmieni.

Nie wystarczy powiedzieć jak to zrobić. Sztuką jest stworzyć sytuację, która stanie się realną szansą do uzewnętrznienia całej potęgi wiedzy i kompetencji uczestnika. Na co dzień diagnozujemy „pilne potrzeby” do skorygowania w organizacji. Najczęstsze to: niska skuteczność czyli wyuczona bezradność, brak planowania, nieumiejętne zarządzanie oraz brak konsekwencji w działaniu etc. Na każdy z tych aspektów, potrzebny jest osobny sposób diagnozy faktycznej przyczyny stanu rzeczy, a w konsekwencji inny wymiar szkolenia i adresowanych treści.

Fair Advice kompleksowo konstruuje i wdraża sprawdzone rozwiązania, ale bylibyśmy nieskuteczni, żyjąc w przekonaniu, że wiemy o biznesie już wszystko. To dzięki codziennej współpracy z Partnerami doświadczamy nowych sytuacji, tak wyjątkowych, jak ludzie z którymi współpracujemy. Dzięki temu możemy być skuteczni, bo wiemy jak ważna jest obustronna świadomość możliwości rozwoju wspólnego biznesu.

Marcin Borzymowski

 

Wszystkie prawa zastrzeżone © Fair Advice 2018

Projekt WebWave

Adres:

 

ul. Lasek Brzozowy 18 lok.20

02-792 Warszawa

Tel: +48 501 469 899

Dane firmy:

 

Fair Advice Business & Trainings 

NIP: 672-153-76-38

02-792 Warszawa

E-mail: biuro@fairadvice.pl