21 lutego 2018
Najlepsi managerowie na świecie

W 1981 roku w USA powstaje jeden z najbardziej wpływowych start-up’ów, który przez ostatnie 35 lat działalności dał się poznać jako niezwykle burzliwie funkcjonująca organizacja. Założony przez dwóch samców alfa, wychowanych w odmiennych kulturach Stanów Zjednoczonych i Europy. Chcieli osiągnąć spektakularny sukces, ale wiara w swoje możliwości przyszła nieco później.

Po 10 latach byli już niekwestionowanym liderem całego rynku.

 

Od powstania „firmy” minęło 35 burzliwych lat, a świat klienta zmienił się diametralnie. I to nie tylko              z powodu bezsprzecznej dominacji e-marketingu. Zmieniło się właściwie wszystko. Koszty prowadzenia biznesu, dostęp do nowych rynków, wpływ klienta na kształt produktu. Ale zarząd pozostał ten sam i choć aktywnie kreuje tzw. value proposition, wciąż stoi na straży swojej wizji… Sam „prezes” często zaś wypowiada się w podobnym tonie: „dziwna jest ta sława, ale ja wciąż chciałbym pozostać normalnym człowiekiem, jednocześnie jednak sprzeciwiam się panującym regułom”.

 

Z pewnością nie jest to typowy przykład międzynarodowej korporacji, ale trudno nie dostrzec wielu charakterystycznych zasad obowiązujących w prowadzeniu globalnego biznesu. W samych tylko Stanach Zjednoczonych, dziennie sprzedają ponad 10 tys. swoich produktów. Na czym zatem polega fenomen ich marki??? Siłą napędową są liderzy. Kompetentni, pracowici, wyciągający wnioski z wcześniej popełnionych błędów. 

 

W 1998 roku firma stanęła na skraju bankructwa, a "CEO" wycofał się z aktywnego zarządzania. Brakowało pomysłów, dialogu i w efekcie dobrego produktu. Impas trwał do 2003 roku, ale najgorsze dopiero miało nadejść. Rynek nie kupił entuzjastycznie tego, co rodziło się w tak strasznych bólach.

W organizacji zapanował strach przed ogłoszeniem upadłości. Krach był naprawdę bliski. Performance Enhancement Coach, Phil Towle tak radził swoim podopiecznym: „Kiedy się boicie, najlepiej zróbcie krok do przodu, bo tylko tam może być coś przełomowego”.

 

Przełom nastąpił w 2008 roku. W "nowej ofercie" pojawił się świeży powiew, zbudowany na kanwie najlepszych tradycji. Klienci znów uwierzyli, a sprzedaż rosła diametralnie. Team znów był razem. Bez wewnętrznych animozji, skoncentrowany na celu. Nowa polityka marketingowa i ogromne zaangażowanie w dialog z klientami zaowocowały umocnieniem nadszarpniętych wcześniej więzi. 

 

Dziś to już marka sama w sobie – rozpoznawalna, stabilna, ale co najważniejsze wciąż tajemnicza

i absolutnie perspektywiczna…! To po prostu Metallica!

 

Marcin Borzymowski

Wszystkie prawa zastrzeżone © Fair Advice 2018

Projekt WebWave

Adres:

 

ul. Lasek Brzozowy 18 lok.20

02-792 Warszawa

Tel: +48 501 469 899

Dane firmy:

 

Fair Advice Business & Trainings 

NIP: 672-153-76-38

02-792 Warszawa

E-mail: biuro@fairadvice.pl